Instellen van uw account in Windows Live Mail
De afbeeldingen in deze handleiding zijn van de Engelse versie van Windows Live Mail. In de beschrijving boven de afbeelding worden tussen haakjes de Nederlandse termen aangegeven.
Stap 1
Start Windows Live Mail op. Kies links onderin voor Add an e-mail account (Een e-mailaccount toevoegen).

Stap 2
Vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Vul uw naam in bij Display Name (Weer te geven naam). Wanneer u een e-mail verstuurt ziet de ontvanger deze naam als afzender. Klik nu op Next (Volgende).

Stap 3
Vervolgens moeten de mailservers voor het versturen en ophalen van e-mail worden ingesteld.
Kies voor de optie POP3.
Vul bij de inkomende e-mail mail.uwdomeinnaam.nl in.
Vul bij Login ID uw gebruikersnaam in die u van ons hebt ontvangen.
Vul voor de uitgaande e-mail (SMTP) de mailserver van uw Internet Provider in: smtp.uwprovider.nl.
Bijvoorbeeld: smtp.xs4all.nl als u Internet heeft bij provider XS4ALL.
Hier een pagina met overzicht van veel uitgaande mailservers, misschien zit die van u hierbij:
Uitgaande mailservers.
Klik op Next (Volgende) om verder te gaan.
Klik hierna op Finish (Voltooien).

Stap 4
U ziet nu dat er in Windows Live Mail extra items zijn toegevoegd in de linker balk met betrekking tot uw domeinnaam. Hierin ontvangt u nu de e-mail van het zojuist aangemaakte e-mailaccount.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, met vragen kunt u natuurlijk altijd naar helpdesk@wingweb.nl mailen of bellen naar 0591 - 67 69 71.
Met vriendelijke groet, het team van Wingweb Communications.